Licencja turystyczna PPL(A)

Licencja turystyczna PPL(A)

Wprowadzenie

W Goldenwings, wiemy że wiedza jest bardzo istotnym elementem szkolenia lotniczego. Zdobycie każdej licencji lotniczej bądź uprawnienia wiąże się z przyswojeniem zagadnień potrzebnych do realizacji szkolenia praktycznego. Zapraszamy cię na nasze kursy, poznaj nas i stań się częścią środowiska lotniczego w naszym kraju.

Wymagania

Minimalny wiek: w dniu pierwszego samodzielnego wylotu uczeń pilot musi mieć ukończone 16 lat; Kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota turystycznego (samoloty) PPL(A) musi mieć ukończone 17 lat.

Klasa zdrowia: kandydat ubiegający się o wydanie licencji pilota turystycznego PPL(A) musi posiadać ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 2.

Minimalne wykształcenie: gimnazjalne lub równorzędne.

Rekomendujemy ośrodki badań:

w Warszawie

👉 http://www.badanialotniczolekarskie.pl

i Krakowie

👉 https://www.imed24.pl/dla-pacjenta/medycyna-lotnicza/

Przebieg szkolenia teoretycznego

Szkolenie teoretyczne


Organizujemy kursy teoretyczne , Kursy są indywidualne więc możesz zacząć kiedy chcesz i nie musisz czekać na grupę. Teraz do szkolenia dodajemy książki renomowanej firmy Pad Pilot

Wszystkie kursy zawierają kilkadziesiąt godzin nauki . System platformy E-learningowej, który stanowi integralną część szkolenia w Goldwings i zawiera ponad 900 stron materiału edukacyjnego w formie prezentacji, ponad 400 stron materiałów pomocniczych oraz bazę ponad 2000 pytań egzaminacyjnych wraz z prawidłowymi odpowiedziami.

Mamy dla Ciebie do wyboru aż cztery opcje szkolenia :

ECO e-learning, które w 90 % składa się z samonauki oraz 10 % wykładów. Przeznaczone jest głównie dla uczesntników, lub pasjonatów którzy mieli już styczność z lotnictwem.

PRO on-line learning, które przeznaczone jest dla tych, którzy chcą zacząć przygodę z lotnictwem a nie mieli nigdy styczności z awiacją. Jednoczeście chcą profesjonalnie i gruntownie przygotować się do części praktycznej szkolenia lotniczego . Dzięki naszej profesjonalnej platformie możesz się połączyć z instruktorem z każdego punktu na ziemi.

PRO classroom learning, które przeznaczone jest dla tych, którzy chcą zacząć przygodę z lotnictwem a nie mieli nigdy styczności z awiacją. Jednoczeście chcą profesjonalnie i gruntownie przygotować się do części praktycznej szkolenia lotniczego. Dzięki naszym dwóm bazom możesz uczestniczyć w zajęciach na sali wykładowej 

VIP learning, które przeznaczone jest dla tych którzy cenią czas a jednocześnie są bardzo zapracowani. My dostosujemy się do Ciebie i dojedziemy we wskazane miejsce i godzine. 
 

Przebieg szkolenia praktycznego

Szkolenie praktyczne
Proces szkolenia do Licencji Pilota Samolotowego Turystycznego składa się z kursu teoretycznego oraz szkolenia praktycznego, które realizowane jest po zakończeniu części teoretycznej. Szkolenie praktyczne realizowane jest w oparciu o program szkolenia, które nabywane są przez ucznia pilota podczas realizacji kolejnych ćwiczeń w lotach szkolnych. Program szkolenia praktycznego przewiduje minimum 45 godzin lotów szkolnych. szkolenie praktyczne do licencji PPL(A) Zgodnie z przepisami PART-FCL szkolenie do uzyskania licencji PPL(A) obejmuje minimum 45h szkolenia w powietrzu.

W procesie szkolenia do licencji PPL(A) kandydat przechodzi szkolenie w trzech etapach (zadaniach):

👉Nauka pilotażu podstawowego w strefie i lotu po kręgu (z instruktorem i samodzielnie),

👉Loty według przyrządów,

👉Loty nawigacyjne po trasie i przeloty według przepisów VFR (Visual Flight Rules).

Po ukończeniu tych trzech etapów uczeń-pilot nabywa umiejętność samodzielnego, bezpiecznego wykonywania lotów, zgodnie z uprawnieniami wynikającymi z licencji pilota samolotowego turystycznego.

Po ukończeniu kursu praktycznego każdy pilot w Goldwings posiada umiejętności latania na czterech samolotach PS-28 Cruiser, Diamond DA-20,Zlin 242L oraz czteroosobową Cessna 172 którą będziecie mogli zabrać rodzinę lub przyjaciół na lot.

Uprawnienia

Szkolenie i uzyskanie licencji PPL(A) umożliwi Tobie loty na samolotach jednosilnikowych których masa startowa nie przekracza 5700 kg. Można latać samemu lub też zabierać pasażerów i podróżować po całej Europie. Daje to olbrzymią wolność i bezpieczeństwo. Lot Cessną 172 z Warszawy do Gdańska z przyjaciółmi trwa ok 1 godz 20 min. W Polsce mamy coraz więcej lotnisk , w każdym większym mieście jest lotnisko w którym możesz wylądować. Więc czy chcesz latać biznesowo, rekreacyjnie czy w przyszłości zawodowo każdy pretekst jest dobry do zaczęcia przygody z lotnictwem niezależnie od płci ,wieku czy wykształcenia. Jeżeli nie jesteś przekonany zapraszamy na nasze szkolenie zapoznawcze. 

Cele

Celem kursu PPL(A) jest przygotowanie pilota ucznia do bezpiecznego i sprawnego latania zgodnie z zasadami wykonywania lotów z widocznością (VFR). Gruntowne i wszechstronne przygotowanie teoretyczne pozwoli Wam wykorzystać zdobytą wiedzę podczas następnego etapu szkolenia - części praktycznej oraz w dalszej karierze lotniczej, szczególnie przy podnoszeniu swoich kwalifikacji.

Ograniczenia oraz uprawnienia wynikające z licencji
  • po uzyskaniu licencji PPL(A), pilot jest uprawniony do wykonywania lotów według przepisów VFR dzień na samolotach jednosilnikowych tłokowych, których maksymalna masa do startu nie przekracza 5700 kg;
  • brak możliwości wykonywania lotów komercyjnych (odpłatnych), z wyjątkiem lotów o charakterze szkoleniowym, które pilot z licencją PPL(A) może wykonywać jako instruktor samolotowy, jeśli posiada ważne uprawnienie FI(A)R wpisane do licencji;
  • pilot może wykonywać loty w przestrzeni międzynarodowej na samolocie zarejestrowanym w UE pod warunkiem, że posiada wpis do licencji potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej operacyjnym (ICAO 4) lub wyższy;
  • w celu uzyskania uprawnienia do wykonywania lotów nocnych VFR wymagane jest ukończenie minimum 5 godzin szkolenia praktycznego według programu VFR noc.

Pilot z licencją PPL(A) po uzyskaniu odpowiedniego nalotu oraz zaliczeniu dodatkowego szkolenia, może rozszerzyć swoją licencję o dalsze uprawnienia, t.j. uprawnienie do wykonywania lotów według przyrządów IR, uprawnienie instruktora samolotowego z ograniczeniem FI(A)R oraz uprawnienie do wykonywania lotów na samolocie wielosilnikowym ME

Zalety

✈️✅ Symulatory które posiadamy  pozwolą Tobie przećwiczyć w spokoju nawet najbardziej stresujące sytuacje awaryjne.

Samolot PS-28 Cruiser w wersji VFR noc to nowoczesny, ekonomiczny dwu osobowy samolot z cyfrową awioniką  typu "Glass cockpit"

Diamond DA-20 bardzo nowoczesny kompozytowy samolot dwuosobowy na którym można wykonać szkolenie z sytuacji korkociągowych . Jest jedynym dostępnym typem samolotu szkolengo który umożliwia szkolenie korkociągu 

Cessna 172 uniwersalny 4- osobowy samolot szkolny o dalekim zasięgu, bogata avionika pozwala na szkolenie do licencji zawodowej, IR(A) lub PPL(A).

Cessna 172 najbardziej popularny na świecie samolot do szkolenia podstawowego. Charakteryzuje się dużą niezawodnością i wybaczaniem błędów 

Fabrycznie nowy ZLIN 242L jedyny w Polsce samolot przeznaczony do szkolenia podstawowego oraz akrobacji samolotowej

‼️✅ Nasi uczniowie stale podnoszą poziom swojej wiedzy. Podczas szkolenia praktycznego organizujemy warsztaty z różnych przedmiotów.

‼️✅ Dysponujemy profesjonalnymi salami wykładowymi w których będziesz mógł zgłębić tajniki wiedzy lotniczej..

‼️✅ Instruktorzy są między innymi pilotami liniowymi. Jednym słowem Goldenwings to  młody i ambitny zespół.

‼️✅ Rodzinna atmosfera możliwość szkolenia od zera do pilota liniowego szkolenie praktyczne przez cały rok.

🔥✅ Jako jedyny ośrodek w Polsce korzystamy z najlepszej na świecie platformy Flightlogger do zarządzania ośrodkiem z której korzystają tylko największe ośrodki ATO na świecie. Dzięki tej platformie  jesteśmy "paperless organisation" a każdy nasz uczeń ma dostęp na bierząco do przebiegu całego szkolenia oraz wszystkich uwag instruktarzowych 

 

Ceny

Indywidualny kurs Teoretyczny w czterech wariantach:

wariant economic (e-learning, zestaw książek do PPL(A) ) 1500 pln

wariant  Pro on-line lub classroom learning ( zestaw książek do PPL(A) oraz  indywidualne wykłady ) 4500 pln

wariant Vip - zadzwoń  ☎️

Indywidualny kurs praktyczny składa się z 45 h z czego 40 h na samolotach  PS-28 Cruiser z glass cockpit, Diamond DA-20,  Cessna 172 lub Zlin 242L do wyboru oraz 5 h nowoczesnego symulatora z "glass cockpit"  cena już od 32 000 pln netto                                                                                                                             

Do cen należy doliczyć 23% VAT dla szkoleń nie zawodowych.

UWAGA !!! Nie pobieramy dodatkowych opłat za lądowanie oraz oraz za prace silnika przed rozpoczęciem kołowania !

Aktualne promocje

Praktyczne szkolenie do licenji PPL(A) na fabrycznie nowych PS-28 Cruiser w najnowszej wersji do lotów VFR noc , nowym symulatororze, DA-20 lub  Cessnach 172  -ceny już od 35 900 pln plus VAT

Jedyni w warszawie dysponujemy samolotami DA-20 oraz ZLIN 242L na których można ćwiczyć sytuacje korkociągowe !!!!!!!

Komplet książek angielskiej firmy PADPILOT do PPL(A) w cenie kursu !!!!

Od grudnia 2022 każdy nowy uczeń do szkolenie PPL(A) sytuacje awaryjne wykona na samolocie akrobacyjnym Zlin 242L w podstawowej cenie kursu !!!!!

Samoloty

Jako nieliczni dysponujemy aż różnymi pięcioma typami samolotów do szkolenia praktycznego .Możesz wybrać samolot dla dopasowany do swoich potrzeb.

Pierwszy to PS-28 Cruiser, Popularny Czeski samolot dwumiejscowy  z nowoczesną awioniką typu Glass cockpit. Nasze egzemplarze są fabrycznie nowe mają możliwość latania w nocy 

Kolejnym typem samolotów na którym szkolimy to Diamond DA-20

Samolot z wyższej półki o konstrukcji kompozytowej. Samolot jako jeden z niewielu może wykonywać zamierzone korkociągi . Dlatego my jako jedyni w Warszawie podczas szkolenia PPL(A) możemy nauczyć Ciebie skutecznie i w praktyce wychodzić z sytuacji korkociągowych . Jako jedni z kilku szkół w Polsce szkolimy do uprawnienia UPRT Adv na tych własnie samolotach 

https://www.youtube.com/watch?v=T3KVyBzPg8I

Mamy również trzy samoloty typu Cessna 172 . Są to najbardziej popularne na świecie samoloty czteroosobowe o konstrukcji metalowej . Są bardzo wytrzymałe oraz odporne na błędy pilota. Znajdziesz te samoloty w każdym zakątku świata

Dysponujemy również Polskim produktem w postaci samolotu AT-3

Nasza perełka. Tylko my mamy taki wyjątkowy samolot na którym można wykonywć loty akrobacyjne i IFR oraz podstawowe szkolenie PPL(A). Teraz każdy uczestnik szkolenia PPL(A) wykona loty szkolne w których będziemy przeprowadzać ćwiczenia awaryjne na tym właśnie samolocie, wyposarzeni w nowoczesne spadochrony ratunkowe co znacząco zwiększy poziom bezpieczeństwa 

Nasze centrum symulatorów

Jako jedyny ośrodek w Polsce posiadamy aż trzy symulatory. W tym fabrycznie nowy symulator francuskiej firmy Alsim w którym będizesz mógł przećwiczyć wszystkie procedury w tym procedury awaryjne które nie zawsze można przećwiczyć w samolocie na przykład pożar silnika. Pamiętaj ! tylko najlepsze ośrodki dysponują swoimi symulatorami. Nasze centrum symulatorowe zlokalizowane jest w centrum Warszawy na Uczelni Łazarskiego 

👉 www.jetzone24.com

✈️ Nasz pierwszy symulator to wierna kopia samolotu Diamond DA-40/42. Samolot ten używany jest przez nas do wyższych szkoleń takich jak szkolenie na wielosilniki czy do licencji zawodowej. Symulator ten w połączeniu z samolotem jest profesjonalną platformą do nauki.

✈️ Drugi symulator firmy Alsim jest w pełni rekonfigurowalny. W kilka minut można zmienić awionikę z cyfrowej na analogową. Można też zamienić manetkisterowania mocą z dwóch na jeden silnik. 

✈️ Trzeci symulator to wierna kopia samolotu typu Airbus A320. Służy naszym uczniom do nauki współpracy w załodze wieloosobowej. Można też z powodzeniem trenować symulacje lotów na samolocie odrzutowym oraz z wykorzystaniem rozwiązań typu "fly by wire"

Bazy

Szkolimy w dwóch bazach, które są jednocześnie umiejscowione w największych miastach w Polsce:

Warszawa -lotnisko Babice (EPBC)  oraz  Kraków Pobiednik Wielki (EPKP)

Drukuj / Pobierz PDF
Masz dodatkowe pytania?
Wypełnij formularz skontaktujemy się z Tobą.

* pola wymagane