Jak zostać pilotem

Zawsze myślałeś o tym, jak to jest być pilotem samolotu pasażerskiego? Spoglądałeś w niebo i z fascynacją przyglądałeś się maszynom sunącym po jego błękicie? Jeśli chcesz spełnić swoje marzenia o zdobyciu licencji pilota szybowcowego, samolotowego turystycznego PPL(A), zawodowego CPL(A) lub pilota liniowego ATPL(A), musisz przejść odpowiednie szkolenia i kursy oraz badania lotniczo-lekarskie Klasy I lub II. Jeśli więc zastanawiałeś się, jak zostać pilotem samolotów pasażerskich, to dobrze trafiłeś. Zapoznaj się z drogą każdego kandydata, który chce samodzielnie siąść za sterami potężnej maszyny. Marzenia te możesz spełnić w szkole dla pilotów Gold Wings, dzięki której możesz zdobyć upragnioną licencję.

Licencja Pilota Turystycznego PPL(A)

Szkolenie Pilota turystycznego PPL(A) rozpoczyna się zajęciami teoretycznymi obejmującymi 100 godzin wykładów w naszej szkole. Po zakończeniu kursu teoretycznego i dostarczeniu zaświadczenia o badaniach lotniczo-lekarskich minimalnie 2 klasy, możesz przystąpić do szkolenia praktycznego. Szkolenie praktyczne składa się z min. 45 godzin lotów, początkowo z instruktorem a później samodzielnych. Po zakończeniu szkolenia praktycznego kandydat na pilota otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia praktycznego. Z takim zaświadczeniem, aktualnymi badaniami lotniczo-lekarskimi, świadectwem radiooperatora (egzamin na radiooperatora w służbie lotniczej zdawany jest w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej), zdanymi egzaminami teoretycznymi w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego możesz zapisać się na egzamin praktyczny. Po zaliczeniu egzaminu praktycznego otrzymujesz licencję Pilota Turystycznego PPL(A). Będąc już Pilotem Turystycznym PPL(A), możesz latać na każdym samolocie jednosilnikowym do masy 5700 kg w całej Unii Europejskiej.

Uprawnienie VFR Noc

Posiadając licencję pilota turystycznego PPL(A), jesteś uprawniony do tzw. lotów z widocznością VFR (Visual Flight Rules) od wschodu do zachodu słońca. Aby wykonywać loty po zachodzie słońca lub przed wschodem należy odbyć szkolenie do uprawnienia VFR Noc składające się z krótkich wykładów teoretycznych i 5 cio godzinnego kursu praktycznego. Uprawnienie VFR Noc nie wymaga zdawania egzaminów przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.

Licencja pilota zawodowego ATPL(A) Frozen

Posiadając licencję pilota turystycznego PPL(A), możesz rozpocząć kurs teoretyczny na licencję pilota samolotowego liniowego ATPL(A). Odbywając powyższe kursy na pilota, masz już część drogi za sobą, jednak wciąż czeka Cię sporo pracy. Pilotowanie samolotów pasażerskich to ogromna odpowiedzialność, dlatego też wymaga zarówno dodatkowych zajęć teoretycznych, jak i dłuższej praktyki. Kolejne etapy zbliżają Cię do realizacji planu – uzyskania licencji pilota samolotu pasażerskiego. Po ukończonym kursie teoretycznym ATPL(A), mając wpisane do licencji uprawnienie VFR Noc oraz nalot 50 h jako dowódca statku powietrznego i orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 1, można przystąpić do szkolenia praktycznego na uprawnienie do lotów według wskazań przyrządów IR(A), kończącego się egzaminem przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną. Mając 150 h nalotu całkowitego i zdane egzaminy teoretyczne ATPL(A) należy przystąpić do kursu praktycznego na licencję pilota zawodowego CPL(A) trwającego 28 godzin w tym 8 godzin na samolocie dwusilnikowym wyposażonym w chowane podwozie, zmienny skok śmigła itp. co pozwala jednocześnie odbyć szkolenie na samolotach wielosilnikowych MEP(L). Uzyskane w ten sposób uprawnienia (zaliczony egzamin teoretyczny ATPL(A), CPL(A), IR i ME) dają Ci licencję ATPL Frozen.