Szkolenie VFR NOC
Wprowadzenie
Loty w nocy to niezapomniana przygoda ale też bardziej wymagające szkolenie oraz wstęp do lotów IFR. Niezapomniane widoki - zobaczyć widok Warszawy nocą. Bezcenne!
Lotniska do szkoleń
Lotnisko Babice EPBC oraz Kraków (EPKP) Nasze lotniska dysponują infrastrukturą która umożliwia loty nocne przez cały rok. Jest to jedyne lotnisko w Polsce pozbawione ruchu samolotów komunikacyjnych oraz mające profesjonalne oświetlenie pasa i całodobowy nadzór nad lotami . Umożliwia to spokojną naukę w nocy , bez długich oczekiwań na nadlatujące samoloty komunikacyjne oraz podwyższa poziom bezpieczeństwa ze względu na działające na lotnisku służby ratunkowe.
Samoloty do szkolenia
Dysponujemy Samolotami PS-28, AT-3 Glass cockpit,Diamond DA-20 lub Cessna 172. Są to najbezpieczniejsze samoloty w swojej klasie. Przez ponad 30 lat konstrukcja była rozwijana i doprowadzona do perfekcji. Silniki do samolotów Cessna mają najdłuższe okresy międzyremontowe, które to są przydzielane dla najbardziej niezawodnych konstrukcji. Na świecie lata ponad 100 000 sztuk Cessna z serii 100.
Wymagania
Zanim pilot zdecyduje się na szkolenie VFR NIGHT, powinien znać na pamięć położenie wszystkich wskaźników, przełączników, dźwigni oraz odbiorników nawigacyjnych. Z zamkniętymi oczami, w każdej chwili musi odnaleźć ich lokalizacje. VFR-N jest o wiele bardziej męczące niż latanie za dnia lecz daje o wiele większą satysfakcje z latania. Do szkolenia VFR -N mogą przystąpić osoby posiadające licencję PPL(A). Do szkolenia potrzebna jest też druga klasa medyczna.
Przebieg szkolenia
Aby zdobyć to uprawnienie VFR NOC, należy odbyć szkolenie teoretyczne, składające się z 8 godzin wykładów oraz szkolenie praktyczne. Do Ciebie należy też wybór instruktora oraz typu samolotu na którym chcesz się szkolić.
Uprawnienia
Chcąc latać między zachodem a wschodem słońca w warunkach VFR, musisz posiadać dodatkowe uprawnienie VFR-N (VFR NIGHT). Zdobędziesz większą swobodę latania - będziesz mógł o każdej porze dnia polecieć samolotem na każde lotnisko kontrolowane.
Możliwość szkolenia IFR(A) Po skończonym szkoleniu możesz rozpocząć szkolenie do lotów według przyrządów.
Ceny
Szkolenie teoretyczne
7 h zajęc w klasie - 800 pln
Szkolenie praktyczne
5 h PS-28 z glass cocpit , DA-20, AT-3 lub C 172 - 3900 pln
Do cen należy doliczyć 23% VAT dla szkoleń nie zawodowych.